Wymiana językowa z Tremp

W dniach 17–21 kwietnia 2018 r. odbyła się druga część wymiany ze szkołą z Hiszpanii. Grupa uczniów i nauczycieli naszego liceum pojechała do Tremp, miasta leżącego w comarce Pallars Jussà w Katalonii. Oprócz wizyty w Instituto de Educación Secundaria de Tremp program pobytu obejmował zwiedzanie okolicznych miejscowości oraz wycieczki do Barcelony i stolicy prowincji – Lleidy. W Barcelonie oglądaliśmy kościół Sagrada Familia oraz inne budowle Antonio Gaudiego, Plac Kataloński i dzielnicę Barri Gòtic, przespacerowaliśmy się też słynnym deptakiem La Rambla. W Lleidzie zwiedziliśmy górującą nad miastem Starą Katedrę – niektórzy z nas wspięli się na 70-metrową dzwonnicę – oraz Stare Miasto z jego główną arterią handlową tzw. Calle Mayor. W Tremp odwiedziliśmy tamtejsze muzeum przyrodniczo-historyczne „Epicentre”, a w okolicach Isony oglądaliśmy szczątki i ślady dinozaurów, które żyły tam pond 60 milionów lat temu. W Capdelii oprowadzono nas po czynnej elektrowni wodnej, zbudowanej w początkach XX w. Naszą przewodniczką była mieszkająca w pobliskiej miejscowości Polka. W La Pobla de Segur poznaliśmy sekrety produkcji lokalnego likieru – ratafii. Nasz pobyt zakończył się wspólną kolacją z nauczycielami i rodzicami partnerów wymiany.

Realizacja wymiany była możliwa dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy z budżetu Miasta Łodzi.